توافق ایکس ماسک با توییچ برای کنار گذاشتن ادعاها در مورد هزینه‌کرد تبلیغات

ایکس متعلق به ایلان ماسک به توافقی دست یافته است تا ادعاهایی مبنی بر تبانی سرویس پخش زنده توییچ با سایر شرکت‌ها و یک گروه صنعت تبلیغات برای تحریم پلتفرم رسانه‌های اجتماعی و کاهش درآمد تبلیغاتی آن را حل و فصل کند.

به گزارش رویترز، ایکس در پرونده‌ای که روز دوشنبه به یک قاضی فدرال در تگزاس ارائه شد، اعلام کرد که “یادداشت تفاهم”ی را برای کنار گذاشتن پرونده خود علیه توییچ امضا کرده است، به شرط آنکه زیرمجموعه آمازون (AMZN.O) تا پایان سال شرایط خاص و نامشخصی را برآورده کند.

ایکس در ماه نوامبر از توییچ به عنوان بخشی از یک دادخواست بزرگ‌تر شکایت کرد و مدعی شد که حدود دوازده شرکت با خارج کردن تبلیغات از این سایت، قوانین ضد انحصار را نقض کرده‌اند. توییچ هنوز به این دادخواست پاسخ نداده بود.

آمازون، توییچ و ایکس بلافاصله به درخواست‌های اظهار نظر پاسخ ندادند.

این توافق حداقل دومین توافق با یک متهم در این دادخواست است، پس از آنکه ایکس در ماه اکتبر غول کالاهای مصرفی یونیلیور (ULVR.L) را از این پرونده کنار گذاشت.

یونیلیور مستقر در لندن در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایکس به عنوان بخشی از این توافق، “متعهد شده است استانداردهای مسئولیت‌پذیری ما را برای اطمینان از ایمنی و عملکرد برندهای ما در این پلتفرم رعایت کند.”

دادخواست ایکس، فدراسیون جهانی تبلیغ‌کنندگان و برخی از اعضای شرکتی آن را به توطئه برای جلوگیری از پرداخت میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی به ایکس، که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، متهم کرده بود.

هزینه‌های تبلیغاتی در ایکس ماه‌ها پس از خرید این پلتفرم توسط ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ کاهش یافت.

برخی از تبلیغ‌کنندگان پس از خرید ماسک، از خرید تبلیغات در ایکس نگران بودند، زیرا بیم داشتند که برندهایشان در کنار محتوای مضر، مانند پست‌های نژادپرستانه یا نادرست، که تحت مدیریت قبلی ممکن بود حذف شده باشند، ظاهر شوند.

سایر متهمان باقی‌مانده در این دادخواست شامل CVS، پینترست (PINS.N) و کولگیت پالمولیو (CL.N) هستند. آن‌ها بلافاصله به درخواست‌های اظهار نظر پاسخ ندادند.

پایگاه خبری مجتمع نوآوری فرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *