طبق برآورد تازه Adobe Analytics، فروش آنلاین در ایالات متحده طی رویداد ۹۶ ساعته پرایم دی آمازون که از ۸ تا ۱۱ جولای برگزار میشود، به رقمی معادل ۲۳.۸ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۸.۴ درصدی را نشان میدهد؛ در حالی که در سال گذشته، فروش این رویداد در بازه دو روزه ۱۴.۲ میلیارد دلار اعلام شده بود.
رویدادی معادل دو بلک فرایدی
Adobe در گزارش خود عنوان کرده است که این میزان فروش تقریباً معادل دو رویداد بلک فرایدی محسوب میشود. کاربران بهدنبال تخفیفهای بزرگ برای خرید ملزومات بازگشت به مدرسه، از پوشاک گرفته تا کالاهای دیجیتال هستند و بسیاری نیز با کمک ابزارهای هوش مصنوعی مولد، از قبل به جستجوی بهترین تخفیفها پرداختهاند.
رقابت فروشگاههای بزرگ و افزایش زمان فروش
در حالی که آمازون زمان پرایم دی را از ۴۸ به ۹۶ ساعت افزایش داده، رقبای بزرگی مانند Walmart و Target نیز کمپینهای فروش ویژه خود را همزمان راهاندازی کردهاند. این رقابت، منجر به خلق فرصتهای خرید گسترده برای مصرفکنندگان شده است.
تمرکز بر کالاهای ارزشمند با تخفیف بیشتر
انتظار میرود مصرفکنندگان از تخفیفهای سنگین استفاده کرده و به جای خرید کالاهای روزمره، به سراغ اقلام ارزشمندتر مانند لوازم الکترونیکی، تجهیزات ورزشی و لوازم خانگی بروند. در مقابل، در گروههایی مانند مواد غذایی یا ملزومات خانگی، مصرفکنندگان گزینههای مقرونبهصرفهتری را انتخاب میکنند.

بنا بر این تحلیل، بیشترین تخفیف مربوط به پوشاک با میانگین ۲۴ درصد است که نسبت به ۲۰ درصد سال گذشته رشد نشان میدهد. تخفیفها در بخش الکترونیک با میانگین ۲۲ درصد کمی کاهش یافته است.
رشد تقاضا برای اقلام مدرسه و ابزار خرید اقساطی
فروش کولهپشتی، جعبه غذا، هدفون، لپتاپ و سایر نیازمندیهای دانشجویان نیز طبق پیشبینیها افزایش خواهد یافت. همچنین، استفاده از سرویس «اکنون بخر، بعداً پرداخت کن» (BNPL) نیز با رشد نسبی همراه خواهد بود و ۸ درصد از کل خریدهای آنلاین این دوره را شامل میشود؛ در حالی که این رقم در سال گذشته ۷.۶ درصد بوده است.
پیشبینی Adobe براساس تحلیل بیش از یک تریلیون بازدید از فروشگاههای آنلاین آمریکا در ۱۸ گروه کالایی و بررسی ۱۰۰ میلیون محصول صورت گرفته است. این آمارها نشان میدهد که پرایم دی امسال نهتنها به رکوردشکنی در فروش خواهد انجامید، بلکه نقش پررنگی در شکلدهی به رفتار جدید مصرفکننده ایفا میکند.