شرکت آمازون، غول تجارت الکترونیک، اعلام کرد که “تعداد کمی” از مشاغل را در واحد پادکست واندرِی خود، که به خاطر پادکستهای محبوبی مانند “دکتر مرگ” و “جنگهای تجاری” شناخته میشود، حذف کرده است. این شرکت در بیانیهای که به رویترز ارائه شد، این خبر را تایید کرد.
آمازون در سال 2020 واندرِی را با مبلغ گزارش شده 300 میلیون دلار خریداری کرد و سال گذشته نیز قراردادی سه ساله به ارزش 100 میلیون دلار برای حق پخش پادکست “ارتفاعات جدید با جیسون و تراویس کِلسی”، که توسط برادران مشهور لیگ ملی فوتبال اجرا میشود، امضا کرد.
آلیس زو، سخنگوی آمازون، در این باره گفت: “ما به طور منظم ساختار تیمهای خود را بازبینی میکنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین شرایط را برای خدمت به مشتریان داریم. پس از بازبینی اخیر، تعدادی از نقشها را در سازمان واندرِی شناسایی کردیم که دیگر مورد نیاز نیستند.”
یک منبع آگاه که با رویترز به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، گفت که هر دو تیم محتوا و تبلیغات تحت تاثیر این تعدیل نیرو قرار گرفتهاند و به نظر میرسد که “دهها و دهها” کارمند را شامل میشود. با این حال، زو اظهار داشت که تعداد واقعی کمتر بوده است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

آمازون به طور عمومی اندازه نیروی کار واندرِی را اعلام نکرده است و زو نیز از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد اندازه یا وضعیت مالی این واحد خودداری کرد.
واندرِی اوایل این ماه فعالیتهای خود را در برزیل و مکزیک متوقف کرد. سارا بارت، رئیس محتوای پادکست مکزیک، از جمله افرادی بود که تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفت و در پستی در لینکدین به اخراج خود اشاره کرد.
واندرِی در سال 2016 تأسیس شد و چندین پادکست تولید کرده است که برای پخش تلویزیونی اقتباس شدهاند، مانند “همسایه روانپزشک”.
آمازون اخیراً ماه گذشته نیز در راستای کاهش هزینهها و آنچه اندی جسی، مدیر عامل شرکت، “فراوانی بوروکراسی” خواند، مشاغل مربوط به کارکنان ارتباطات خود را کاهش داد.
جسی از زمان تصدی سمت مدیرعاملی در ژوئیه 2021، دهها هزار شغل شرکتی را حذف کرده است. سال گذشته، او هدفی را برای سازماندهی مجدد واحدهای تجاری به منظور کاهش نسبت مدیران به “مشارکتکنندگان فردی” تا پایان سه ماهه اول سال جاری اعلام کرد.
سهام آمازون با 1.54 درصد افزایش به 211.96 دلار رسید.
اخبار تکنولوژی را در سایت خبری مجتمع نوآوری فرداد بخوانید.